دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین سرمایه‌گذاری در ایران در سال ۱۳۹۸

 

بهترین سرمایه‌گذاری در ایران در سال ۱۳۹۸

در شرایط تورمی و بحران رشد افسارگسیخته قیمت دلار، آدم‌های مختلف موارد مختلفی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. برخی از مردم خرید ملک را مطمئن و سودآور می‌دانند. برخی دیگر با طلا و سکه پس‌انداز می‌کنند. عده‌ای می‌خواهند با دلار، پول خود را از آسیب تورم نجات دهند. عده کمی هم در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، هرچند در نظر عموم مردم بورس بی‌اندازه پرریسک است. اما همه آن‌ها در نهایت به دنبال بهترین سرمایه‌گذاری در ایران می‌گردند: یعنی بالاترین سود، کم‌ترین ریسک و بیش‌ترین نقدشوندگی ممکن.

مطالعه بیشتر:

  • رضا موسوی
  • ۰
  • ۰

 

شروع سال جدید توأم با تصمیمات جدید است. حتماً شما هم تصمیماتی برای سال ۹۸ دارید. سرمایه گذاری از مهم‌ترین مواردی است که باید در برنامه امسال خود بگنجانید. اما اگر نمی‌دانید برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ کجا را انتخاب کنید بهتر است این مقاله را بخوانید.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی سال 98 را سالی مهم و حساس برای اقتصاد کشور دانسته‌اند و همین موضوع مؤید اهمیت موضوع سرمایه گذاری است.

  • رضا موسوی
  • ۰
  • ۰

روش های سرمایه‌گذاری اینترنتی در ایران و سایر کشورها

سرمایه‌گذاری اینترنتی چیست؟ آیا می توانیم معاملات اینترنتی انجام داده و درآمد کسب کنیم؟ داستا‌‌‌‌‌‌‌‌ن­‌های ژول‌ورن نویسنده فرانسوی، سرشار از تخیلاتی بود که علی‌رغم ناممکن و حتی مضحک بودن در زمان خود، پیشگام اکتشافات و اختراعات علمی شگفت‌انگیزی در سا‌‌‌ل‌­های آینده شد. در دنیای پول و مدیریت مالی نیز ژول‌ورن‌هایی هستند که در سا‌ل­‌های کودکی و نوجوانی رویای خانه، ماشین و درآمد خوب را در سر می­‌پرورانند و در دوران جوانی و بزرگسالی با انتخاب‌های مناسب و سرمایه­‌گذاری در بازارهای مختلف به آن می­‌رسند. انسان‌های باهوش همواره در تلاش هستند تا راه قانونی بیابند که در سریع­‌ترین زمان ممکن پول آن‌ها چند برابر شود و به ثروت دست یابند. می­‌‌توان به قطعیت گفت که دیگر شعار “سخت کار کن!” (!work hard) جای خود را به شعار “با زیرکی کار کن!” (!work smart) داده است.

  • رضا موسوی
  • ۰
  • ۰

چرا فروش اقساطی کارت اعتباری خرید شرعی است؟

 

 

اواسط پاییز سال 97 با توجه به رشد خریداران اقساطی از سایت ایران رنتر و درخواست‌های متعدد برای ایجاد تنوع بیشتر در کالاهای موجود برای خرید اقساطی، کارت اعتباری خرید را معرفی کردیم تا مشتریان بتوانند هر آنچه می‌خواهند از وسایل دیجیتال و لباس گرفته تا بیمه، سفر و دیگر خدمات را به راحتی از دیگر فروشگاه‌های آنلاین به صورت اقساطی خریداری کنند.

با توجه به استقبال مشتریان ایران رنتر از ایده کارت‌ اعتباری خرید، در ابتدای بهار سال 98 برآن شدیم با تمرکز بیشتر بر فروش اقساطی کارت‌های اعتباری خرید و حذف کالا از سایت ایران رنتر خدمت‌رسانی بهتری به خریداران اقساطی داشته و بتوانیم قدم مثبتی در جهت افزایش قدرت خرید افراد برداریم.

این تغییر برای برخی از سرمایه‌گذاران این شبه را ایجاد کرد که ممکن است فروش اقساطی کارت‌های اعتباری خرید مشروع نباشد. اگر این سؤال برای شما نیز به وجود آمده است این مطلب را بخوانید.

  • رضا موسوی
  • ۰
  • ۰

آشنایی صفر تا صد با بازارهای مالی

 

 

اقتصاد، علمی پیچیده و فراگیر است. در هر بخش آن قوانین و تعاریف متفاوت و منحصربه‌فردی وجود دارد که بدون دانستن آن‌ها نمی‌توان اقدامات و سیاست‌های درستی اتخاذ کرد. یکی از بخش‌های اقتصاد، بازارهای مالی (Financial markets) هستند. در اقتصاد به مکانی که خریداران و فروشندگان در آن به مبادله کالا و خدمات می‌پردازند، بازار گفته می‌شود. این بازار لزوماً یک مکان فیزیکی نبوده و فضای مشخصی ندارد. در یک نگاه جامع در این بازارها، دارایی‌های فیزیکی و دارایی‌ها مالی مبادله می‌شوند اما تفاوت این دو بازار چیست؟

در بازارِ دارایی‌های واقعی، دارایی‌هایی که ماهیت فیزیکی دارند، دادوستد می‌شوند؛ مانند اتوموبیل، ملک، تجهیزات کارخانه و... اما در بازار دارایی‌های مالی، افراد حقیقی و حقوقی به مبادله اوراق قرضه، سهام و... می‌پردازند. بازارهای مالی با توجه به ویژگی‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت و هر یک را به صورت اجمالی توضیح خواهیم داد.

تقسیم‌بندی بازارهای مالی از نظر زمان سررسید

یکی از رویکردهایی که به وسیله آن بازارهای مالی را دسته‌بندی می‌کنند، رویکرد سررسید تعهدات مالی است. با توجه به این رویکرد، بازارهای مالی به دو دسته بازار پول و بازار سرمایه تقسیم می‌شوند.

در بازار پول (Money market) همان‌طور که از نامش نیز مشخص است، پول و دارایی‌هایی که مشابه آن هستند، مبادله می‌شوند. منظور از مشابه بودن از نظر سررسید است. دارایی‌هایی که سررسید آنها کمتر از 1 سال است، در دسته دارایی‌های مشابه به پول قرار می‌گیرند. با توجه به سررسید کمتر از یک سال، این بازار، بازاری کوتاه‌مدت به حساب می‌آید که دارای سه مشخصه است؛ اولاً، این بازار دارای نقدشوندگی بالاست؛ به عبارتی هر زمان که بخواهید می‌توانید از دارایی خود به صورت نقدی استفاده کنید. ثانیاً، این بازار دارای ریسک پایینی از نظر پرداخت است و ثالثا، این بازار دارای ارزش اسمی بالایی است. ابزارهایی که در این بازار استفاده می‌شوند، اوراق بهادار کوتاه‌مدت سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله، اوراق تجاری، قراردادهای بازخرید و... هستند.

  • رضا موسوی