دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

چرا فروش اقساطی کارت اعتباری خرید شرعی است؟

 

 

اواسط پاییز سال 97 با توجه به رشد خریداران اقساطی از سایت ایران رنتر و درخواست‌های متعدد برای ایجاد تنوع بیشتر در کالاهای موجود برای خرید اقساطی، کارت اعتباری خرید را معرفی کردیم تا مشتریان بتوانند هر آنچه می‌خواهند از وسایل دیجیتال و لباس گرفته تا بیمه، سفر و دیگر خدمات را به راحتی از دیگر فروشگاه‌های آنلاین به صورت اقساطی خریداری کنند.

با توجه به استقبال مشتریان ایران رنتر از ایده کارت‌ اعتباری خرید، در ابتدای بهار سال 98 برآن شدیم با تمرکز بیشتر بر فروش اقساطی کارت‌های اعتباری خرید و حذف کالا از سایت ایران رنتر خدمت‌رسانی بهتری به خریداران اقساطی داشته و بتوانیم قدم مثبتی در جهت افزایش قدرت خرید افراد برداریم.

این تغییر برای برخی از سرمایه‌گذاران این شبه را ایجاد کرد که ممکن است فروش اقساطی کارت‌های اعتباری خرید مشروع نباشد. اگر این سؤال برای شما نیز به وجود آمده است این مطلب را بخوانید.

همانطوری که در مقاله «چرا سرمایه‌گذاری در ایران رنتر شرعی است؟» به تفصیل توضیح داده‌ایم، فروش اقساطی یکی از انواع عقود اسلامی بوده که همین موضوع مؤید شرعی بودن سرمایه‌گذاری در ایران رنتر به عنوان اولین پلتفرم فروش اقساطی است.

با تغییر رویکرد سایت ایران‌رنتر از کالا به کارت، خریداران اقساطی می‌توانند با تهیه کارت اعتباری خرید از دیگر فروشگاه‌های آنلاین به صورت اقساطی خرید کنند.

فرآیند خرید اقساطی کارت اعتباری خرید مانند خرید اقساطی کالا به صورت زیر است:

  • انتخاب کارت اعتباری خرید یکی از فروشگاه‌های آنلاین

  • اعتبارسنجی در ایران‌رنتر

  • تأمین سرمایه توسط سرمایه‌گذاران

  • دریافت کد مربوط به کارت اعتباری خرید

  • خرید آنلاین از فروشگاه انتخابی

  • پرداخت اقساط ماهانه در ایران‌رنتر

همانطوری که مشاهده می‌کنید فرآیند تهیه کارت اعتباری خرید مانند خرید کالاست و تنها تفاوت در این است که خریداران به جای آنکه کالا را مستقیماً از سایت ایران‌رنتر خریداری کنند، از دیگر فروشگاه‌های آنلاین کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

به علاوه، کارت‌های اعتباری خرید قابلیت نقدشوندگی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را به پول نقد تبدیل کرد و تنها با استفاده از کد ارائه شده هر کارت اعتباری خرید از همان فروشگاه خرید انجام می‌شود.

در نتیجه، در انتهای این فرآیند خرید و فروش کالا صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذاران نگرانی بابت شرعی بود سرمایه‌گذاری خود نخواهند داشت.

  • ۹۸/۰۹/۱۰
  • رضا موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی