دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

یک تریدر چقدر سود می‌تواند کسب کند؟

جواب کوتاه این است: محدودیتی وجود ندارد.

ولی همانطور که پتانسیل کسب سود در معامله‌گری بالاست، احتمال زیان نیز زیاد است. با این حال، اگر محتاطانه، با یادگیری و طبق اصول پیش بروید احتمال زیان سنگین را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.کسب سود از ترید

سودی که یک تریدر می‌تواند کسب کند به سرمایه او نیز بستگی دارد. درست است که با سرمایه بسیار پایین نیز می‌شود شروع به ترید کرد ولی هرچقدر سرمایه شخص بالاتر باشد علاوه بر اینکه می‌تواند معاملات بهتری داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب می‌کند.

مثلا اختلاف فاحشی بین سود 10 درصدی که با سرمایه 5 میلیونی بدست می‌آید با سود 10 درصدی که با سرمایه 100 میلیون بدست می‌آید وجود دارد.

سود 10 درصدی با 5 میلیون، فقط 500 هزارتومان خواهد بود ولی اگر سرمایه 100 میلیون تومان باشد، 10 درصد سود معادل 10 میلیون تومان است.

به همین ترتیب، زیان نیز می‌تواند بالا باشد و شخصی که با سرمایه بالا زیان می‌کند، مقدار ریالی زیان بیشتر خواهد بود.

تفکر صحیح یک تریدر موفق

‌بسیاری از اوقات تریدرها فقط روی نتیجه کار تمرکز می‌کنند که آیا سودی از ترید بدست آورده‌اند یا نه. مخصوصا زمانی که به عنوان یک تازه‌کار شروع به کار کردید، افتادن در این دام بسیار ساده است.

به عنوان یک تازه‌کار فکر می‌کنید تریدهای شما یا سیاه است یا سفید (حد وسطی وجود ندارد) یا سود می‌کنید یا زیان، یا شکست می‌خورید یا برنده می‌شوند.

مشکل این نوع طرز فکر، در جستجو بودن برای یک ترید بی‌نقص است. بنابراین اشتباه است که بخواهید همیشه برنده باشید. نیازی هم به همیشه برنده بودن نیست، حتی اگر 60 درصد تریدهای شما سود داشته باشند در گذر زمان می‌توانید ثروت بالایی جمع کنید.

بازارها را هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا پیش‌بینی کند. هیچ‌کس کنترلی روی بازارهای بزرگ ندارد.

به همین دلیل، باید ضرر را بخشی از ترید بدانید ولی تعداد ضررها و مقدار آنها را تا حد ممکن کم کنید تا این ضررها سودهای شما را نبلعند.

باید به میانگین سود و زیان‌ها بنگرید و ببینید آیا استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارساز است؟

وقتی قصد شروع یک ترید را دارید، هدف‌تان پیاده‌سازی صحیح و کامل استراتژی‌تان باشد و نه صرفا کسب سود. شاید این توصیه برایتان عجیب باشد چون هدف از ترید کردن کسب درآمد است.

وقتی روی پول تمرکز می‌کنید شاید هیجانات بازار شما را از مسیر خارج کند، مثلا خبری خاص را ببینید و با ترس دارایی خود را بفروشید؛ در حالیکه هنوز قیمت به حدضرر شما نرسیده است.

ولی وقتی روی پیاده‌سازی درست و اصولی ترید متمرکز باشید و پول را از یاد ببرید، هیجانات روی شما تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

تمرکز روی فرایند ترید و صحت پیاده‌سازی استراتژی یک مزیت دیگر نیز دارد: شما با پیاده‌سازی کامل استراتژی‌تان، نقص‌های آنرا تشخیص خواهید داد و آنرا رفع خواهید کرد.

  • ۹۸/۱۱/۰۷
  • رضا موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی