دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

برای سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش سهام باید به کجا مراجعه کنیم؟

2,237 بازدید

نخستین گام برای سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش سهام

سرمایه‌گذاری در بورس فقط مختص افراد ریسک‌پذیر و یا حرفه ای نیست و افراد ریسک گریز و یا افرادی که تخصص کافی در مسائل مرتبط با سرمایه‌گذاری ندارند هم می‌توانند از طریق خرید اوراق مشارکت، اوراق اجاره، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ، استفاده از خدمات شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، استفاده از خدمات سبد گردانی و … در بورس سرمایه‌گذاری کنند. قبل از آنکه هریک از این روش‌های سرمایه‌گذاری را به‌طور مفصل تشریح کنیم، لازم است به یک سؤال اساسی پاسخ دهیم و آن اینکه برای سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش سهام باید به کجا مراجعه کنیم؟ در ادامه این مقاله ما شما را به صورت مختصر و مفید در این خصوص راهنمایی می کنیم.

[irp posts=”36618″ name=”نحوه ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی از کارگزاری”]

کارگزار بورس کیست و چه کار می کند ؟

حتماً اسم کارگزار بورس را شنیده‌اید. خریدوفروش سهام و سایر انواع اوراق بهادار در بورس فقط از طریق کارگزاران رسمی بورس انجام می‌شود، بنابراین برخلاف تصور عمومی، برای سرمایه‌گذاری در بورس هیچ نیازی به مراجعه به تالار بورس نیست و کارگزاران بورس این وظیفه را بر عهده دارند. کارگزاران افراد آگاه، خبره و مورد اعتماد هستند که پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به خریدوفروش سهام و سایر انواع اوراق بهادار می‌کنند و البته، در ازای ارائه خدمات، مبلغ بسیار اندکی کارمزد دریافت می‌کنند. سازمان بورس به‌طور مستمر و دقیق بر نحوه فعالیت کارگزاران بورس نظارت دارد و همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران اطمینان لازم در این خصوص را داشته باشند.

[irp posts=”36769″ name=”بهترین کارگزاری های بورس سهام تهران”]

بنابراین، سرمایه‌گذاری در بورس سهام، فقط از طریق کارگزاری های رسمی بورس که در اغلب شهرهای کشور مستقر هستند، انجام می‌شود. برای مشاهده اطلاعات کارگزاران بورس، به پایگاه اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی www.seo.ir مراجعه کنید. اما اولین گام برای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟ اگر از شما بپرسند لازمه انجام عملیات بانکی مثل واریز وجه به حساب، انتقال وجه از حساب، صدور چک و… چیست، حتماً پاسخ خواهید داد که برای انجام همه عملیات‌های فوق، باید حساب بانکی داشته باشیم. در بورس هم‌چنین چیزی وجود دارد .هر فردی برای سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش اوراق بهادار، باید کد سهامداری داشته باشد .درواقع، کد سهام‌داری، همانند حساب بانکی است.

سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش سهام در بورس

دریافت کد سهامداری یا کد بورسی

کد سهام‌داری، شناسه‌ای ۸ کاراکتری است که از سه حرف اول نام خانوادگی و یک عدد تصادفی 5 رقمی تشکیل‌شده است. مثلاً اگر نام خانوادگی فردی رضایی باشد، کد سهامداری وی ممکن است، «رضا ۱۲۲۳۶» باشد. کد سهام‌داری منحصربه‌فرد است و هر سرمایه‌گذار تنها یک کد معاملاتی دارد .برای دریافت کد سهام‌داری، کافی است به یکی از شرکت‌های کارگزاری بورس مراجعه و مدارک شناسایی خود شامل کپی شناسنامه و کارت ملی را به کارگزار ارائه دهید .ظرف مدت دو روز، کد سهام‌داری صادر و تحویل شما می‌شود .صدور کد سهام‌داری کاملاً رایگان است و لازم نیست از این بابت، هزینه‌ای به کارگزار بپردازید.

  • ۹۸/۰۷/۰۵
  • رضا موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی