دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

چگونه درفروشگاه اینترنتی خود مشتریان وفادار جذب کنیم

موفقیت هر کسب وکاری در گرو مشتریان وفادار و جلب اعتماد مشتری جدید می باشد این امر در فروشگاه های اینترنتی اهمیت دوچندان دارد زیرا مشتری شما فقط با تکیه بر اعتماد و صداقت  شما دست به خرید کالای میزند که تا قبل از دریافت آن نمی تواند لمس کند و فقط از روی چند تصویر آن را انتخاب می کند در صورتی که می تواند همان کالا را از بازار تهیه کند و بدون هیچ معطلی آن را دریافت و استفاده کند پس یکی از معضلات فروشگاه های اینترنتی جذب و مورد اعتماد قرار گرفتن از سوی مشتریان خود می باشد . که به این منظور  راهکارهایی وجود دارد که با بکار بستن آنها می توانید اعتماد بیشتری در بین مشتریان قدیم و جدید خود داشته باشد که عبارتند از:

1.نماد اعتماد الکترونیکی:

افرادی که دارای فروشگاه های اینترنتی هستند باید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تحت نظارت  وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران است ونشان دهنده ی این است که دولت از شما حمایت می کند و تجارت شما تحت نظارت می باشد .

  1. تهیه هاست مناسب:

یک وب سایت معتبر باید به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران باشد بنابراین شما باید در انتخاب هاست دقت کافی را داشته باشید و هاستی را تهیه کنید که به دلایل مختلفی با قطعی مواجه نباشد  و یا فضای مناسبی را به شما داده باشد که وب سایت شما به صورت مداوم از دسترس کاربران خارج نشود. اگر وب سایتی قطعی زیادی داشته باشد مطمئناً مورد اعتماد کاربر نمی باشد.

  1. داشتن سرویس SSL :

SSL  مخفف عبارت   Secure Socket Layer  می باشد .راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارایه شده است.

شما در صورتی که در فروشگاه اینترنتی خود امکان عضویت به کاربران داده اید حتماً این سرویس را از شرکت هاست تان خریداری کنید.همانطور که گفته شد این سرویس 3 کار انجام می دهد، تأیید هویت سرویس دهنده و سرویس گیرنده و ارتباطات رمز شده بین این دو سرویس که مانع افشای اطلاعات شخصی کاربران در مقابل هکرها خواهد شد .

4.تعبیه صفحات ارتباط با ما و درباره ما :

در وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود حتماً ًصفحه ای به نام ارتباط با ما داشته باشید که در آن اطلاعات تماس از قبیل تلفن و ایمیل وصفحات اجتماعی در صورت وجود  و اطلاعات مکانی آدرس شرکت و یا دفتر خود و حتی کروکی محل کار خود را قرار داده باشید. همچنین صفحه ای به نام درباره ما که اطلاعات کامل و جامعی در مورد کسب و کار خود  و خودتان و علت اینکه باید مشتریان به شما اعتماد کنند  قرار دهید این صفحه می تواند یک صفحه اعتماد سازی باشد.این دو صفحه  به شدت مورد استقبال کاربران می باشد و باعث جذب آنها می شود.

 

5.با پست قرارداد ببندید :

هنگامی که شما با پست قرار داد می بیندید برای مشتری مزایای زیادی دارد یکی اینکه مشتری با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می کند. دوم اینکه مشتری می تواند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کند. سوم اینکه کالا خیلی راحت به دست مشتری  در محل کار یا منزل  می رسد.

  1. امکان رجوع کالا ودریافت پول در صورت نارضایتی :

وقتی شما در

 

ذکر می کنید که در صورت نارضایتی می توانید کالا را برگردانید و وجه خود را پس بگیرید اعتماد مشتریان را بالا می برید و آنها متوجه می شوند که شما به کالای خود اطمینان دارید. در مورد ارجاع کالا می توان گفت از هر هزار مشتری یک نفر کالا را ارجاع میدهد.

  1. ضمانت کالا :

استفاده از نمادهایی که  تجارت  و محصول شما را تضمین کند مثل نماد اعتماد الکترونیکی و یا گارانتی های محصولات

که این نمادها باید در تمام صفحات سایت به گونه ای که در معرض دید باشد قرار گیرد.  با اینکار مشتری به تجارت و کالای شما اعتماد میکند.

8.در اختیار قرار دادن  روش های پرداخت مختلف :

شما باید به یاد داشته باشید که کاربران با سلیقه ها و طرز فکرهای  مختلف به سایت شما مراجعه میکنند شاید برای بعضی از مشتریان پرداخت آنلاین به هر دلیلی مقدور نباشد و یا تمایل داشته باشند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کنند و یا وجه خود را از طریق سیستم کارت به کارت پرداخت کنند پس باید روش های پرداخت مختلفی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید.

  1. نبود لینک خراب:

منظور از لینک خراب یا شکسته این است که هنگامی که مشتری در سایت شما بر روی آن لینک کلیک میکند با خطا مواجه شود شما باید تمام لینک های مربوط به صفحه تان را چک کنید که مشکلی نداشته باشد زیرا این مشکل باعث بی اعتمادی مشتریان به شما می شود.

  1. پشتیبانی 24 ساعته :

یکی از کارهای که برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی  باید بکنید این است که هر روز به ایمیل ها و پیام های که مشتریان برایتان ارسال می کنند پاسخ دهید ممکن است دیر پاسخ دادن شما به پیام و یا ایمیل های مشتری اورا از خرید منصرف کند همچنین شما باید از لحظه سفارش کالا تا تحویل کالا مشتری خود را ساپورت کنید و او را در جریان مراحل کار قرار دهید.

  1. با مشتری خود رو راست باشید:

به تمام مشخصات کالای تان آگاهی داشته باشید مزایا و معایب آن را ذکر کنید حتی می توانید محصول خاصی را با شرایط موجود مشتری به او  پیشنهاد دهید حتی اگر سود کمتری ببرید. این صداقت شما باعث جلب اعتماد مشتری می شود.

 

12.سیستم رأی گیری محصولات:

این سیستم باعث می شود که مشتریانتان بتوانند از نظرات مشتریان قبلی در مورد کالاها مطلع شوند و تصمیم بهتری بگیرند.همچنین شما می توانید محصول خود را با ذکر تعداد فروش و یا بازدید از صفحه به نمایش بگذارید که خود باعث جلب توجه و اعتماد مشتری می شود.

13.امکان ثبت دیدگاه:

حتی شما می توانید فضای در

خود داشته باشید که افراد نظرات خود را درباره  کیفیت محصولات و خدمات  شما دهند حال اگر این دیدگاه ها مثبت هم باشد باعث جذب بیشتر مشتریان جدید  خواهد شد و با اینکار اعتماد مشتریان را به خود جلب می کنید.

  1. در صورت امکان در فروشگاه خود صفحه انجمن داشته باشید:

راه اندازی این صفحه یکسری دشواری های دارد و ممکن است تا افراد زیادی عضو این صفحه شوند زمان زیادی ببرد. اما اگر این کار برای شما میسر شود این صفحه با کمک مشتریانتان اداره می شود که باعث ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان در زمینه کاری شما خواهد شد.

15.داشتن وبلاگ :

شما می توانید در صفحه وبلاگ خود با ارائه اطلاعات و مطالب مفید در زمینه های مرتبط  این حس را به مشتری دهید که یک تیم قدرتمند و فعال در پشت این فروشگاه در حال فعالیت هستند داشتن وبلاگ تخصصی باعث بالا رفتن اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد.

16.ظاهر و طراحی به روز  فروشگاه

کاربران شما افرادی دقیق و زیرک هستند آنها هنگامی که به فروشگاه شما وارد می شوند به طراحی سایت شما دقت می کنند که به چه صورت میباشد و آیا این اواخر تغییری در ظاهر سایت خود داده اید یا خیر.  شما باید هنگام طراحی یا تغییر ظاهر فروشگاه تان به رنگ بندی و تبلیغاتی که در سایت قرار می دهید توجه کافی داشته باشید گاهی رنگ بندی های نامناسب و یا تبلیغات متحرک باعث آزار مشتری می شود که موجب عدم اعتماد و توجه او می شود.

17.از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید

گاهی استفاده از عبارات کودکانه ویا عامیانه و یا غلط نوشتن کلمات تأثیری منفی بر کسب وکار شما دارد سعی کنید در تولید محتوی وب سایت خود از دستور زبان و نگارش خیلی خوبی بهره ببرید.

18.داشتن صفحه در شبکه های اجتماعی

با توجه به امکانات و تعداد بی شمارکاربران شبکه های اجتماعی شما می توانید در مدت کوتاهی به محبوبیت برسید همچنین هنگامی که یک مشتری جدید به وب سایت شما مراجعه می کند قبل از خرید مایل است که  اطلاعات بیشتری در مورد کسب وکار و محصولات شما پیدا کند که مطمئنا برای رسیدن به این  هدف در شبکه های اجتماعی به ستجومیپردازد

اما در صورتی که شما از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنید باید نکته ای را مد نظر داشته باشید وآن این است که شما باید این صفحات را به صورت منظم به روز کنید در صورتی که مدت مدیدی اینکار رانکنید مشتریان شما فکر میکنند که کسب وکار شما تعطیل شده است.

در فروشگاهان، شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی با تمامی امکانات بالا داشته باشید و یک فروش عالی را تجربه نمایید.

فعال نگه داشتن

کسب و کار

همانگونه که می‌دانید امروزه شبکه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها و جذب مشتری دارند. با پیدایش گوشی‌های هوشمند نیز مردم ساعت‌ها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. از این رو فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها، باعث می‌شود تا مردم از اخبار جدید برند محبوب خود باخبر باشند. این کار باعث جذب مشتری وفادار می‌شود. از سوی دیگر از آنجایی که امکان برقراری ارتباط و تعامل با مشتری در شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر است. امکان پیش‌بینی نیازهای مشتری نیز بیشتر می‌شود.

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند مردم ساعتها از وقت خود را صرف فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. از این رو به روز نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در جذب مشتری وفادار برای برندها دارد.

برقراری ارتباط با مشتری برای یادآوری

برقراری ارتباط با مشتریان به شکل‌های مختلفی می‌تواند انجام گیرد. از آنجایی که اطلاعات تماس با مشتری هر کسب و کاری در CRM آن موجود است. برقراری تماس تلفنی، ایمیلی، تلگرامی و … با مشتریان سبب ایجاد حس مثبتی نسبت به آن کسب و کار در مشتریان می‌شود. هر کسب و کاری باید به کمک استراتژی مناسبی بتواند با برقراری ارتباط سازنده اطلاعاتی را در مورد نیازهای جدید مشتری کسب کند. این اطلاعات می‌تواند در پیش‌بینی بازار و نیازهای مشتری کمک بزرگی برای کسب و کارها باشد.

تهیه هدیه کوچکی برای مشتریان وفادار

در هر کسب و کاری که فعالیت کنید مطمئنا می‌دانید که دریافت هدیه‌ی کوچکی در کنار محصول مورد نظر کمک به سزایی در ایجاد ذهنیت مثبت در مشتری و جذب مشتری دارد. این هدیه در کسب و کارها به عنوان اشانتیون نیز شناخته می‌شود. هر چه هدیه‌ همراه محصول به نوع محصولات کسب و کار نزدیک‌تر باشد تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. این هدیه باعث می‌شود که پس از گذشت زمان مشخصی از خرید محصول نیز نام برند در ذهن مشتری باقی بماند از این رو تعداد مشتری وفادار به برند افزایش می‌یابد.

مقاله مرتبط: چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

ارائه تخفیف ویژه فصلی

در هر کسب و کاری که فعالیت داشته باشید مطمئنا امکان ارائه‌ی تخفیف فصلی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی در زمینه مراسم عروسی دارید می‌توانید در فصل زمستان که تعداد مراسم عروسی برگزار شده نسبت به تابستان کمتر است، تخفیف ویژه فصل به مشتریان خود ارائه دهید. تخفیف فصلی و کاهش قیمت تاثیر به سزایی در ایجاد ذهنیت مثبت در مشتری و جذب مشتری وفادار خواهد داشت.

امکان پرداخت مبلغ سفارش به شکل اینترنتی

متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قبل از گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی امکان پرداخت اینترنتی مبلغ سفارش را ندارند. اما جالب است بدانید که این امر باعث دلسرد شدن مشتری از خرید می‌شود. زیرا پرداخت الکترونیکی پایه و اساس یک فروشگاه اینترنتی است. بنابراین اگر این امکان برای مشتری فراهم نشود در حقیقت به نیاز مشتری توجه نشده است. بنابراین برای جذب مشتری وفادار در فروشگاه اینترنتی در صورتی که امکان راه‌اندازی درگاه پرداخت الکترونیکی هم ندارید می‌توانید از درگاه پرداخت زرین پال استفاده کنید.

دلیلی برای جذب مشتری وفادار ایجاد کنید

ایجاد ارتباط عاطفی و احساسی با مشتریان یکی از اصول جذب مشتری وفادار در عصر ارتباطات است. از آنجایی که در عصر ارتباطات تمام مراحل بازاریابی به سمت دیجیتالیزه شدن میل می‌کند. از این رو برقراری ارتباط احساسی و همدلی با مشتری تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی و جذب مشتری وفادار دارد. زیرا عواطف و احساسات بخش بزرگی از تصمیم‌گیری‌های انسان در خرید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

در عصر بازاریابی دیجیتال جذب مشتری وفادار و یا به عبارت بهتر مشتری مداری هنر و علمی است که شالوده‌ی سال‌ها تجربه است. امروزه مشتری‌ها در کنار کیفیت بالای محصولات به دنبال همدلی و خرید اینترنتی ساده و برقراری ارتباط دوستانه با برند محبوب خود هستند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی