دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

 

میخواهم در بورس سرمایه گذاری کنم باید چه کار باید بکنم؟!

شروع سرمایه گذاری در بازار بورس برای بسیاری از افرادی که در اطرافیاناشان فردی آشنا با بورس وجود ندارد سخت است زیرا اطلاعات لازم را در مورد بورس ندارند و نداشتن این اطلاعات باعث ایجاد تردید در شروع سرمایه گذاری می گردد.این موضوع هم یک امر طبیعی است زیرا بسیاری از افراد قبل از ورود به کاری که با آن ناآشنا باشند،ترسی دارند و باعث می شود مادام در شروع آن کار وقفه بیندازند. در این مطلب سعی می کنیم با یک مثال ساده توضیح دهیم شروع سرمایه گذاری در بازار بورس به چه شکل مناسب تر است.

شروع سرمایه گذاری در بازار بورس مثل شروع رانندگی است

اکثر افراد در ایران گواهینامه رانندگی دارند و به خاطر می آورند که برای آموزش رانندگی چه دوران و کارهایی را طی کرده اند.دقیقا همین دوران ها برای شروع سرمایه گذاری در بورس باید طی شود . در زیر مراحل مختلف را با هم مرور می کنیم.

۱-آئین نامه راهنمایی و رانندگی،مفاهیم و اصطلاحات بورس

قبل از شروع رانندگی شما باید قوانین و مقررات رانندگی را بدانید که به اصطلاح با نام آئین نامه شناخته می شود تا بعد از آموزش آئین نامه بتوانید آموزش اصلی رانندگی را شروع کنید.در بورس هم شما باید مرحله آئین نامه را طی کنید یعنی تا حدودی مفاهیم و اصطلاحات بازار بورس را بشناسید تا آماده باشید وارد سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس شوید.برای آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات بورس راههای متعددی وجود دارد از جمله کتاب های مختلفی که در این زمینه است ، فیلم های آموزشی که در این زمینه وجود دارد . شاید  آموزش مفاهیم و اصطلاحات بازار بورس چیزی بیش از ۳ ساعت آموزش زمان نمی خواهد و در این ۳ ساعت شما می توانید مهمترین مفاهیم و اصطلاحات لازم را بیاموزید و سایر مفاهیم و اصطلاحات را در فرآیند سرمایه گذاری و آموزش های پیشرفته تر آموزش می بینید.

۲-آموزش رانندگی در ماشین آموزشگاه کنار مدرس،آموزش سرمایه گذاری در بورس کنار یک مدرس

در آموزش رانندگی ابتدا شما در یک آموزشگاه رانندگی برای مراحل آموزش ثبت نام می کنید تا کنار یک فرد که کارش آموزش رانندگی است بشینید و خیلی کنترل شده به مرور مراحل مختلف رانندگی را آموزش ببینید. در سرمایه گذاری در بازار بورس بعد از آموزش مفاهیم و اصطلاحات بورس نوبت آن است که آموزشگاهی خوب انتخاب کنید و دوره ای را کنار استادی با آموزش های آن سپری کنید و علاوه آموزش ، استاد بتواند خطاهای احتمالی شما را نیز برطرف کند.از معاملات خود برای استاد بگویید،روش های مختلف تحلیل همچون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را بیاموزید.از تجربیات استاد استفاده کنید.حال پس از طی کردن مرحله آموزش می توانید خودتان رانندگی کنید.یادتان باشد می شود رانندگی را بدون معلم و استاد رانندگی آموخت اما این کار هم زمان بر تر است و هم احتمال خطا و تصادف ما بالا خواهد رفت. این موضوع و خطرات آموزش بورس بدون استاد با تجربه و آگاه دقیقا همانند رانندگی است و ممکن است شما بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست بدهید.

۳-حالا نوبت تنهایی رانندگی کردن است ، تنهایی و بدون استاد در بازار بورس سرمایه گذاری کنید

نوبت شماست که با آموزش هایی که از اساتید خود دیده اید در بورس سرمایه گذاری کنید.قطعا مثل یک راننده اوایلش برای شما سخت است اما چند سال بعد همچون راننده ای حرفه ای که تمام کارهای لازم را بدون فکر و انرژی زیادی در رانندگی انجام می دهد شما هم در بورس سرمایه گذاری موفقی بدون انرژی و سختی اوایل خواهید داشت.

  • ۹۷/۰۷/۰۹
  • رضا موسوی

نظرات (۱)

  • مشاوره سرمایه گذاری
  • سلام وقت بخیر مطالب وبلاگ شما بسیار کاربردی بود ممنون میشم نظر منو در وبلاگ منتشر دهید سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی