دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

منظور از سبدگردانی در بورس چیست؟

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی افراد با تجربه و کارشناس حرفه ای در بازار بورس بر  اساس خصوصیات سرمایه گذار مثل سطح ریسک‌پذیری و سرمایه شخص، سبدی مناسب او تشکیل داده و به صورت مستمر آن را مدیریت می کنند.

Image result for ‫کارگزاری بورس‬‎

سبدگردان با توجه به همه عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت سهام، تصمیمات لازم در جهت رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن را می گیرد. مزیت عمده سبدگردانی در استفاده از توان حرفه‌ای مدیر سبد و مشاوره‌های تیم مدیران سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردانی است. این مساله باعث می‌گردد که تمام تصمیمات گرفته شده برای سبد هر شخص با دقت و بررسی لازم بر روی گزارش‌های مالی و اخبار بازار سرمایه و تحلیل های تکنیکال و بنیادی سهام به انجام برسد و در واقع ارجحیت و تمایز سبدگردانی نسبت به روش های دیگر سبد گردانی در بازار سرمایه در همین نکته نهفته است.برای آشنایی بیشتر با سبدگردانی می توانید

بهترین شرکت سبدگردانی

بسیاری از عزیزان به دنبال این هستند که بهترین شرکت سبدگردانی کیست و کجاست ؟ در مورد این موضوع می توان گفت شرکت های سبدگردانی در بازه های مختلف عملکرد های مختلفی دارند برخی مواقع یک سبد گردان بسیار خوب کار می کند و در بازه ای دیگر  بازده پائینی دارد . توصیه ما در خانه سرمایه این است اگر با هر سبدگردانی کار کردید از آنها در مورد روند بلند مدت سودآوریشان حداقل در یک بازه ۵ ساله سوال کنید.همچنین خودتان به سرمایه گذاری در بازار بورس حتما دید بلند مدتی داشته باشید بازار بورس جای سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست . قطعا بازار بورس در بلند مدت و نزد یک سبدگردان و یا مشاور سرمایه گذاری حرفه ای نتیجه بسیار مطلوب تری از بسیاری از بازار های دیگر سرمایه گذاری خواهد داشت خواهد داشت .

خانه سرمایه چگونه به شما در سبدگردانی کمک می کند ؟

طبق قراردادی که خانه سرمایه با برخی مشاوران سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردانی تحت نظارت سازمان بورس دارد ، شما می توانید با پر  کردن فرم زیر درخواست سبدگردانی یا مشاور سرمایه گذاری برای سرمایه خود را تحت مجوز های سازمان بورس و زیر نظر استاتید مجموعه خانه سرمایه در شرکت های سبدگردان و مشاور سرمایه گذاری انجام دهید. با پر کردن فرم زیر درخواست شما ثبت و جلسه ای برای بررسی موضوع درخواست شما در شرکت های مربوطه تدارک دیده خواهد شد . صحت اطلاعات وارده به خصوص میزان سرمایه می تواند به ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی حرفه ای تر منجر گردد.

شرایط سبدگردانی در خانه سرمایه با همکاری شرکت سبدگردان چکونه است ؟

  • قرارداد یک ساله است و امکان فسخ قرارداد در این مدت وجود دارد.
  • سود سبدگردان ۲۰% از سود حاصله برای سود های بالای ۲۰% است .
  • قرارداد در شرکت سبدگردانی تحت مجوز سازمان بورس بسته خواهد شد .

لیست شرکتهای سبدگردان

ردیف نام شرکت تلفن دفتر مرکزی سایت
۱  کاریزما ۸۸۴۸۲۱۳۳-۳۵ www.sgc.co.ir
۲ آسمان ۸۸۷۰۰۳۷۷ www.asemanpmc.com
۳ سرمایه ایرانیان ۸۸۲۱۵۲۱۶ www.shassa.com
۴ هدف ۸۸۴۸۰۳۲۰-۱ www.hadafwm.ir
۵ آرمان اقتصاد ۸۸۸۶۱۴۶۸ www.armanamc.ir
۶ پاداش سرمایه ۸۸۷۲۴۸۰۳ www.padashsarmayeh.com
۷ سبدگردان نوین نگر آسیا ۲۶۴۰۳۳۷۸ www.novinnegarasia.com
۸ الماس ۸۸۰۴۴۸۳۶ http://www.almasam.com
۹ تصمیم نگار ارزش آفرینان ۸۸۰۶۱۳۵۰ http://www.tasmimnegar.ir/fa
۱۰ سرآمد بازار ۸۸۹۷۶۰۰۱ www.saramadam.com

سوالات متداول در مورد سبدگردانی

  • می توانید مثالی از نحوه دریافت کارمزد سبدگردانی بفرمایید ؟

مثال ۱ اول سبدگردانی با یک میلیارد سرمایه : به عنوان مثال شما با سبد گردان قرارداد می بیندید و یک سبد ۱ میلیارد تومانی دارید پس از یک سال شما در بازار بورس ۵۰% سود می کنید و پول شما به ۱٫۵ میلیارد می رسد سبد گردان ۲۰% اولیه سود (از ۵۰% سود یکساله) را کنار می گذارد ۳۰% از سود باقی می ماند از این مقدار ۲۰% از ۳۰% را به عنوان حق الزحمه بر می دارد اینگونه که ، ۲۰% ضرب در ۳۰% مساوی می شود با ۶% از سود شما در این مدت

یعنی در نهایت شما ۶% از آن ۵۰% سود را به عنوان حق الزحمه به سبد گردان خود می دهید

مثال ۲ دیگر : شما ۱ میلیار پول دارد و به دلیل شرایط نه چندان مطلوب بازار بورس سبد گردان شما برای یک سال شما ۱۵% سود می کند چون سود شما کمتر از ۲۰% است در نتیجه سبد گردانی هیچ مبلغی را به عنوان سود از شما نخواهد گرفت .

  • آیا تضمینی برای سبدگردانی وجود دارد ؟

خیر اصلا سازمان بورس نه به ما بلکه به هیچ شرکت سبدگردانی وشخصی اجازه تضمین سود را نمی دهد و اگر کسی این کار را کند کاملا غیر قانونی است جز در مواردی خاص مثل صندوق هایی که تضمین سود می کنند ( مقاله صندوق های سرمایه گذاری را مطالعه کنید ) ولی سود آنها در محدوده سود بانکی است . فردی که تمایل به سبد گردانی دارد باید با علم به عملکرد خوب سبدگردان و شناخت سبدگردان و همچنین قبول وضعیت و شرایط بازار بورس برای خود اقدام به شروع سبدگردانی کند .

  • آیا سبدگردانی خانه سرمایه قانونی است و یا خیر؟

بله خانه سرمایه با همکاری شرکت های سبدگردانی تحت مجوز سازمان بورس و زیر نظر سازمان بورس اقدام به سبدگردانی برای مخاطبین خود می کند

  • آیا سبد گردان در زیان سهیم است ؟

جواب خیر است زیرا این مورد نیز از سوی سازمان بورس مجوز داده نشده است و فرض بر این است فرد متوجه ریسک های بازار بورس است و با علم به آن سبدگردان خود را مناسب انتخاب می کند .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی