دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

دنیای اینترنت وتجارت

بازارسکه و طلا وکسب درامد

چگونه با نوسانات ارز وطلا پولدار بشیم

  • ۰
  • ۰

ببیت کوین، نام یک ارز مجازی است که طی یک ماه اخیر با افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای تا 15 هزار دلار هم افزایش داشته است.

ه‌طور ساده می‌توان گفت بیت‌کوین یک کد رمزی ساده است که در اختیار خریدار آنلاین ارز قرار گرفته و در کیف پول اینترنتی وی ذخیره می‌شود.
برای مبادلات بیت‌کوین حتی در ایران افراد باید کیف پول اینترنتی را برای خود ایجاد کرده و سپس اقدام به خریدوفروش بیت‌کوین کنند سپس خریداران می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های خصوصی مبادله بیت‌کوین و یا با خرید اینترنتی از آنها اقدام به خرید بیت‌کوین کنند.
در سال 2009 بیت‌کوین به عنوان اولین ارز مجازی توسط فردی ناشناس که خود را ساتوشی ناکاماتو معرفی کرد ایجاد شد. قیمت بیت‌کوین در آن زمان تنها چند سنت بود و در مجموع تاکنون بیش از 23 میلیون توکن بیت‌کوین در جهان ایجاد شده است.
بیت کوین بدون هیچ پشتوانه‌ای منتشر شده و هیچ بانک، بانک مرکزی، سازمان و حتی هیچ دولتی در جهان بر مبادلات آن نظارت نمی‌کند و تاکنون هیچ دولتی نیز آن را به عنوان یک ارز به رسمیت نشناخته است.
دولت‌هایی نظیر چین و آمریکا نیز همواره تلاش کرده‌اند که موجودیت بیت کوین را به عنوان کالا به جامعه القا کرده و همواره از به رسمیت شناختن آن سر باز زده‌اند. با این حال ترویج بیت کوین می‌تواند از سه جهت ساختار پولی جهانی را به‌هم بزند.
نخست اینکه دیگر بانک‌های مرکزی کشورها مرجع چاپ پول نخواهند بود و این مسئولیت به دوش مهندسان کامپیوتر و سخت‌افزار خواهد افتاد.
دوم اینکه دولت‌ها نیز سلطه خود را بر سیاست‌های پولی کشورهای خود از دست داده و عملا بازار پولی کشورها و حتی مراودات پولی بین کشورها نیز از ساختار کنونی خود خارج خواهد شد.
در آخر اینکه گسترش استفاده از ارزهای مجازی می‌تواند تمام معاهدات و توافقات پولی بین‌المللی را که در راستای کنترل جریان پول و مبارزه با پولشویی در جهان شکل گرفته‌اند را بهم زده و بی‌اثر کند.
همان‌گونه که گفته شد، بیت‌کوین در سال 2009 تنها چند سنت قیمت داشت و تا ابتدای سال 2017، قیمت آن با بیش از هزار برابر افزایش به کمتر از هزار دلار رسید. از ابتدای سال جاری میلادی نیز بیت‌کوین روند صعودی شدید قیمتی را تجربه کرد و طی روزهای گذشته حتی توانست از رقم 18 هزار دلار عبور کند.
قیمت بیت‌کوین در ابتدای ماه نوامبر یعنی کمتر از 40 روز پیش از حدود هفت هزار دلار به پنج هزار دلار سقوط کرد اما تا پایان این ماه رکورد 11 هزار دلار را شکست. هم‌اکنون قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین 15 هزار و 722 دلار است.
یک کارشناس باسابقه در حوزه بانکی با نام یوری پری‌پاچکین زمانی که قیمت بیت‌کوین حتی به 10 هزار دلار نرسیده بود، پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری میلادی قیمت این ارز به 14 هزار دلار خواهد رسید. وی معتقد بود در سال 2018 نیز قیمت بیت‌کوین به 20 هزار دلار نزدیک خواهد شد و این رکورد نیز خواهد شکست.

آنالیز قیمتی 3 ارز مجازی

پری پاچکین هشدار داده است زمانی که قیمت بیت‌کوین به 25 هزار دلار می‌رسد این ارز اصلاح قیمتی را تجربه خواهد کرد.
در بسیاری از کشورها با توجه به اینکه هنوز برای مبادلات ارزهای مجازی قوانینی وضع نشده است داد و ستد و استخراج آن منع قانونی ندارد اما در برخی کشورها نظیر چین مبادلات و استخراج آن غیر‌قانونی است. برخی کشورها مانند روسیه و اندونزی نیز احتمالا در آینده نزدیک اقدام به اعمال محدودیت در مبادلات بیت کوین خواهند کرد.
بزرگترین بازار بیت‌کوین در جهان در کره جنوبی شکل گرفته و روزانه میلیاردها دلار در این کشور بیت‌کوین مبادله می‌شود. حجم کل بیت‌کوین‌های موجود به بیش از300 میلیارد دلار رسیده است.
گفتنی است، در صورتی که دارنده بیت کوین ارز خود را در فضای وب گم کرده و یا قربانی سرقت شود، این ارز غیرقابل بازگشت بوده و نمی‌توان آن را مجددا بازیابی کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی